disneyjul.blogg.se

Fredagsmys

Publicerad 2013-05-31 21:56:52 i Allmänt,

Idag började jag jobba redan 5.30, jag tycker om att jobba förmiddagar, ha hela dagen med sol ledig, cykla till jobbet på morgonen är underbart. Fåglarna kvittrar och det är inga människor ute alls.
Och ännu bättre var det idag när jag blev hemskickad en timme tidigare, redan klockan 12 =)
Men då lovar jag er, då är man trött!
Man vill bara hem och sova, hur fint vädret än är.

Jag cyklade hem, gick ut en längre runda med Bino. Sen satte vi oss i hundrastgården och bara var!
Hem och dammsög och dammade för att hålla mig själv vid liv.
Sedan hämtade jag Benyamin som var hos mamma idag för dagis var stängt.
Åh, vad han har roligt där med mormor och pappmoffe (plastmorfar på danska). Där får han 100% uppmärksamhet.

När vi kom hem blev det sandlådan på gården i en timme, sen hem och titta på Alla vi barn i bullerbyn - nostalgi till max! (Tack Claudia <3)

När den ena filmen var slut, väckte Benyamin mig, då hade jag råkat somna - MY GAD! Jaja, det var bara i 10 minuter, men om jag somnar ensam med Benyamin måste jag varit riiiiiktigt trött.
Tur var så satt han bredvid mig hela tiden - älskade unge!

Nu ikväll ska vi titta på film - inte vilken som helst utan Johan Falk filmerna. AJ LÖV!!!
Dom är ju skit bra, varför har jag inte sett dom innan? Har alltid varit tveksam för svenska filmer, men dessa är grymt bra.
Och så kan jag ju erkänna att jag är lite smått förälskad i Joel Kinnaman - mmm.

Fredags snackset blir lite blandade nötter, snusklubbor och fruktsallad - härlig kombo haha.

Kort vecka

Publicerad 2013-05-30 14:03:08 i Allmänt,

I måndags var jag på studiebesök och fick besöka mina lilla höggravida Jennie (som pushat mig att skriva detta inlägg haha)
Vi hade en skön dag med mycket snack att ta igen och en lång lunch, ååh vad den laxen var god, mums!

I tisdags var jag ledig så vi cyklade in till malmö, till min kusin Anja för att planera lite inför släktträffen som blir av i juni. Där kom även min kusin Linda (dom är systrar) och släktens yngsta lilla Isabella. En bestämd liten dam på 1 år.
Av dom fick Benyamin ett stort tågsätt från Brio. Vilken lycka för....MIG!! Älskar att leka med tågen hahaha. (Arbetsskada?)

Igår och idag har jag jobbat (sitter på jobbet nu och blir avlöst vilken sekund som helst)
Gjorde dock ingenting igår var så fruktansvärt trött att vi gick hem bums efter dagis hämtning.
Men idag ska jag tvinga mgi ut hur trött jag än är, vi SKA vara ute heeela dagen - kanske klippa gräsmattan.
Nu måste jag sluta

Hej svejs!

LYCKA

Publicerad 2013-05-23 05:56:30 i Semester,

Förstår ni min lycka när jag fick syn på min beviljade föräldrarledighet strax innan min sommarsemester börjar =)
Jag har alltså 4 veckor normal sommarsemester, plus 3 dagar - har fått ut föräldrarledigt på fem pass vilket gör att jag sammanlagt får 39 dagars ledighet - wohooo!!!!

Och det är ju inte slut där, jag har 2 veckors semester i november och ansökt om föräldrarledigt under jul & nyår, för självklart skulle jag jobba nätter under julen och 16-01 på nyårsafton, nej tack!
Får jag även beviljad den ledigheten har jag även där lite mer än en veckas ledighet. Life is good (sometimes).

Komma skall...

Publicerad 2013-05-23 01:35:07 i Allmänt,

JUNI

* Utgång med förfest
* 3 blöjtårts beställningar
* Emil i Lönneberga fyller 50 år - besöka en bokhandeln i stan för att fira Emil (Benyamins favorit)
* Till Nina med Jennie och snusa bebis
* Kulti multi kväll på dagis
* Brännboll med jobb
* Anmäla Benyamin till simskola
* Backakarnevalen
* Examens fest/30 -års fest (men jag jobbar, kämpar för att bli ledig)
* Mamma 50 år - överraskningar för hela slanten ;-)
* Släktträff
* Midsommar (har fortfarande inte bestämt vad vi ska hitta på)

JULI

* Sally fyller år
* Sjöbo marknad (haha)
* Min semester börjar
Ja, thats it - jämfört med juni.

MEN....jag har en "to do lista" över sommaren som jag inte planerat in dagarna på.

Här kommer den =)

* Tosselilla
* Helsingör
* Plocka jordgubbar

Sen får vi inte glömma att vi ska fixa trädgården *puh*

Dagarna i ett

Publicerad 2013-05-23 01:22:44 i Benyamin 2 år,

Märks det att jag inte har tid eller lust att blogga?!

Sitter just nu på jobet iallafall - jobbar min första natt av 2.

Idag: Fick jag sovmorgon eftersom jag skulle jobba natt. Så mannen lämnade Benjy på dagis och jag och Bino tog en power walk. Jag cyklade till affären och hem igen. Men idag har jag inte gjort ett piss. Jag har varken städat eller diskat - helt olikt mig! Kanske var det vädret som varit regnigt och grått hela dagen?
Fick avverkat några samtal och planering av min mammas 50-års dag och även släktträffen som snart sker, igen!
Så något fick jag pricka av på "att göra listan".

När jag hämtade Benyamin fick han hela utrustningen på sig - han såg ut som en liten mini michelin gubbe hihi.
Han tittade på mig med en frågande blick "Får jag verkligen hoppa i vattenpölarna"......och när han såg mig springa till pölarna, sprang han efter. Så när han har vanliga skor ska han alltid hoppa i pölarna men nu när han väl hade regnstövlarna på sig vågade han inte haha.
Men det tog en stund tills jag inte kunde ta honom där ifrån.
Det måste sett roligt ut som vi hoppade båda två - men att ha roligt med det bästa i livet, sitt barn gör en alldeles varm om hjärtat! Så vill regnet hålla i sig imorgon med - bara kom! ÖS NER! Jag & Benyamin ska ha så himla roligt hahaha.
Dock måste jag köpa nya gummistövlar, fann en spricka i min =(

Vad har annars hänt sedan vi kom hem? Förrutom att jag jobbat, vabbat/varit sjuk själv så har vi varit på stan med Claudia och barnen. Haft picknick med Sandra & Theodor. Grillat med Lina med familj och Sally och hennes Toffe, dom har t.o.m varit här två gånger på grillkväll.
Firat Elissas 2 års dag med alla vänner & barn  med grillning även där.
Fixat & meckat en himla massa i trädgården - ett evighets jobb!
Köpt utemöbler och ett TÄLT till Benyamin. Åååå vad han älskar sitt tält. Han säger KOOOJAAA så springer han in i sin koja och så säger han "Annars tar jag dig" (från Lilla snigel sången) men han menar att han vill att vi ska springa & ta honom - gulleplutt.

Längtar till imorgon när jag ska få hämta honom från dagis - min älskade lilla pojke!

Jetlag

Publicerad 2013-05-06 08:24:20 i Resor, Thailand,

Hej mina kära vänner!

Vi började vår resa med taxi från Phuket runt 13, 14 tiden (thailändsk tid) i fredags och kom hem svensk tid lördag morgon runt 08, 09 tiden - då hade vi alltså varit på resande fot i över 24 timmar *puh*
Berättar mer om resan när jag lagt in alla bilder på datorn. Nu får ni bara en förhandsvisning av de bilder jag lagt upp på fejjan under resans gång.

Den här bilden är på en restaurang där vi firade min älskade Benyamins 2-års dag med tårta och sång

Solnedgång när vi promenerar längs strandpromenaden mellan kata & karon beach.

Dagen avslutades med en fotmassage för oss allihopa ;-)

Jag, Daisy & Dayana i poolen på vårt andra hotell

Den galna möhippan :)

Nygifta

Bröllop under solnedgång på stranden

En heldag på stranden

En båttur till bland annat Monkey Island - fantastiskt!