disneyjul.blogg.se

Trötter

Publicerad 2013-09-01 18:57:50 i Benyamin 2 år, Resor, Semester, Turkiet,

Det är verkligen vad jag har varit den senaste tiden, sedan vi kom hem från resan.
Hade en underbar tid i Turkiet - de första 2 veckorna var sjukt sega ute i byn. Men samtidigt tror jag det var det som gjorde en sjukt avslappnad.
 
Det jag gjorde mestadels var att sticka - förstår ni då hur roligt jag hade? Dessutom fick Erkans bror sitt första barn när vi var där. En morgon vaknar jag av att Erkan är borta - då har han kört in dom mitt inatten till sjukhuset - det blev kejsarsnitt, men en frisk liten pojke kom ut. Fantastiskt!
 
Till slut kom dagen jag längtat efter. Då det bar iväg med bussen över natten til mitt älskade Alanya jag inte besökt på 3 år.
 
Jag kan verkligen inte förklara lyckan - jag var äntligen hemma igen.
Hotellet vi bodde på som vi gör varje år (där vi dessutom jobbade för  7 år sedan) ligger ca; 10 min rask takt från den stora busstationen i Alanya. Erkan ville ta taxi men jag protesterade direkt och sa att det enda jag vill göra nu är att njuta av att vara här och gå, promenera, röra på mina ben - i 2 veckor ute i byn satt jag på min feta r*v 24/7 - det var hemskt!
 
Hela veckan var så annorlunda gentemot andra resor vi haft där, då har vi alltid fullspäckat schema - vi ska hit & dit, hälsa på den & den osv.
Men denna veckan spenderade vi heeeeela dagarna i poolen, bokstavligt - Benyamin ÄLSKADE det. På kvällarna efter restaurang besök gick vi runt på stan till över midnatt - avslutade med en drink på balkongen innan läggdags - samma procedur varje dag! det var verkligen semester!
 
Benyamin bara kastade sig ut i poolen med sina armkuddar förstås - han är helt galen i vatten. De andra hotellgästerna kom fram till mig hela tiden och berömde han för sin....Orädsla?!? för vatten.
 
När han hade åkt vattenrutshikanan första gången fick vi inte höra annat tjat än "igen mamma" - "igen mamma" haha, älskade unge!
 
Och kändis blev han också - gagnamstyle pojken blev han kallad för! Folk skulle fotografera honom och filma honom hela tiden så fort den spelades - och även när gentleman låten kom.
Han blir helt lyrisk så fort de låtarna spelades - dag som kväll. Hotellpersonalen presenterade honom i mikrofonen när alla gäster satt på sina platser och så satte dom på gentleman - då dök han liksom upp från ingenstans - intog sin position mitt på scenen och började dansa. Och......den person som inte tittar på honom, den dansar han alltid lite extra för hahahaha - älskade du, mitt älskade barn <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela