disneyjul.blogg.se

Gravidförsäkring Extra

Publicerad 2014-02-18 10:35:58 i Benyamin 2 år, Bino,

Så, nu har jag tecknat en gravidförsäkring extra. Den kostar lite över tusenlappen och gäller från vecka 22 (nästa vecka för mig) och gäller fram till att barnet är 6 månader gammal. Det finns även en gravidförsäkring som är gratis (via trygghansa) men med den gäller inte lika mycket som för den med extra. Tog även den "extra" med Benyamin som då har övergått till en barnförsäkring efter att han fyllde 6 månader. Tycker det är skit svårt att välja försäkringar och läsa på om alla för bästa skydd. Men det tog jag tag i när jag väntade Benyamin och blev rekomenderad Trygghansa av alla pch tyckte även den hade bäst gravid/barnförsäkrings skydd. I nuläget har jag Hemförsäkring hos If för de var de jag blev rekomenderade av vår bank där vi har huslånet på eftersom dom hade ett bra bostadstilägg som vi var tvugna att ha. Men sedan ett år tillbaka har vår bostadsrättsförening tecknat bostadstillägget så vi behöver inte betala extra för det längre. Därav behöver jag inte ha If som hemförsäkring, så idag ska jag byta till Trygghansa så jag samlar alla försäkringar på ett & samma ställe. Dessutom ska jag teckna något som vi inte har (jag & mannen) och det är olycksförsäkringar (personförsäkringark) för oss. Usch, mkt pengar - men bäst att ha ifall något inträffar *tvi, tvi, tvi*. Den enda försäkringen jag har då på ett annat bolag är Binos, han får stanna kvar på Agria tycker jag. Intressant inlägg? Nä, tycker inte jag iheller men viktigt! Nu ska jag ut med Bino och sen blir det dagislämning för att sen jobba till väldigt sent inatt :( Hej så länge! 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-02-19 17:15:10

Kul att hitta till din blogg igen. Mindre roligt att du ignorerat mina meddelanden på fb, samt tagit bort mig. Vill gärna ha ett svar då jag trodde vi båda var vuxna och kunde snacka med varandra??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela