disneyjul.blogg.se

Nytt kök

Publicerad 2014-02-03 13:39:28 i Allmänt, Shopping,

Ja, den stora hemlisen som kanske inte varit så hemlig ändå - den har ju stått på "to do listan" i 4 år, ja sedan vi flyttade in i huset december 2009. Vi är äntligen med nytt kök!!! Trodde planeringen skulle ta en hel evighet men det tog oss bara 2 vändor om till IKEA. I torsdags och i söndags. Så var allt klart! Det kommer bli riktigt snyggt tror jag. Speciellt om man jämför med hur köket ser ut nu. Jag lovar er att lägga ut före & efter bilder. Även under tiden jobbet som jag knappt ska va med på hehe. Det börjar för mig på torsdag, fredag med att packa ner ALLT i kartonger. Sen jobbar jag helg så då får mannen ta över. Han ska riva allt på lördag. På söndag kommer målaren. På måndag lägger mannen golv, på tisdag hämtar han köket och börjar bygga upp det och förhoppningsvis är vi klara på onsdagen eller torsdagen. Åååå vad jag längtar! Nu ska jag bara ta lite bilder här hemma och försöka få allt sålt på blocket. Har redan hittat det perfekta köksbordet - eller egentligen är det vi velat ha i ca; 2 år från XXX Lutz men då vi ska tänka praktiskt och funktionellt så har vi nu hittat det rätta på IKEA. Ett vitt vanligt bord för 4 personer med utdragsskiva för både 6 och 8 personer. Alltså kan vi ha det i 3 lägen med plats för minst 10 personer. Problemet är bara vart vi ska förvara alla överblivna stolar haha. Aja, det löser sig. Nu längtar jag till fredag då jag ska packa ner allt - wohooo.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela