disneyjul.blogg.se

Vecka 18

Publicerad 2014-01-27 12:39:07 i Allmänt, Benyamin 2 år, Filmer,

Hej, hej! Så mycket jobbigare & tråkigare att skriva från mobilen än från datorn. Datorn går ju inte att laga och så länge man har internet på mobilerna och Ipaden så går det ingen nöd på oss här hemma med att köpa en ny dator. Går in i vecka 19 imorgon, tiden går fortare än förra gången tycker jag, antagligen för att man redan har ett barn att ta hand om. Om en vecka är det dags för ultraljud. Riktigt nervös är man. Hoppas över hela mitt hjärta att allt ser bra ut och att där ligger en frisk liten bebis. Men frågan är nu vilket kön det är. Trots att det verkligen inte spelat mig någon roll över huvudtaget så får man en helt annan bild av vad det är för nån som ligger där inne. Fantasin om vem Benyamin ska bli storebror åt. Vem kommer han att leka med och dela med sig av sina leksaker, vem han ska lära sig allt han kan och skydda med livet? Spännande! Sen kommer ju namnfrågan upp.....åååh va svårt! Det är ju ett namn dom ska ha hela sitt liv! Just nu ser vi på Ronja Rövardotter för första gången. Benyamin sitter inte riktigt still, vilket betyder att den inte fastnat riktigt för honom. Som igår när vi såg Karlsson på taket för första gången, då satt han blixtstilla genom hela filmen och sjöng med. Älskade du! Idag är vi lediga. Skulle egenligen gått hem till Jennie, Adeline & Ossian men där var det sjukstuga, så vi har åkt pulka i våra små backar här istället. Druckit varm oboy/te och ätit de sista lussebullarna och saffransbullarna i frysen. Tänkte de blir lite ritande och pysslande idag. Allt för att aktivera en snart 3 åring :) Nä nu ska jag sluta. Kanske skriver mer under min fyradagars ledighet i slutet av veckan, trots att varje dag är uppbokad förrutom torsdan. På fredag ska vi hem till Sally, Toffe och deras lilla Julia. På lördag blir det middag hos oss för Sanna & hennes sambo och på söndag håller jag för mig själv :) än så länge ;-) Tjingeling! 

Kommentarer

Postat av: Laura

Publicerad 2014-01-27 15:47:08

Lycka till på ultraljudet, jag håller tummarna för att allt är bra (men det är det säkert)!! :) Jag förstår din nervositet till 100% (vet inte om du har läst nyheten på min blogg än, men jag går ju också i väntans tider!), det är ju dessutom första för mig så jag håller stundtals på att bli helt galen!

KRAAAAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela